การลดความสูญเปล่าในกิจกรรมโลจิสติกส์ร้านอาหาร ระหว่างการแพร่ระบาดของโรคติดเชื้อไวรัสโคโรนา 2019กรณีศึกษาร้านอาหารในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่

ปัญจพร จันทะวงษ์, อัณณ์ณิชา ธัญญะชัยรัตน์

Abstract


บทความวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์กิจกรรมโลจิสติกส์ในร้านอาหารกรณีศึกษา และเพื่อนำเสนอแนวทางการดำเนินงานสำหรับธุรกิจร้านอาหารระหว่างการแพร่ระบาดของโรคติดเชื้อไวรัสโคโรนา 2019 โดยประยุกต์ใช้เทคนิคการลดความสูญเปล่า การดำเนินงานเริ่มจากวิเคราะห์ปัญหาร้านอาหารกรณีศึกษาในช่วงการระบาดของไวรัสโคโรนา 2019...

Full Text:

PDF

References


Alipio. (2023, October 1). Restaurant Supply Chain Management. Retrieved From:

https://www.revolutionordering.com/blog/restaurant-supply-chain-management.

Bartłomiej, G., Aleksander, B., & Cecilia, H. (2020). Lean Management Approach to Reduce

Waste in HoReCa Food Services. Resources 2020, 9(12), From:

https://doi.org/10.3390/resources9120144.

Bass, M. B. (1985). Leadership and Performance beyond expectations. London: Collier

Macmillan.

Benedetta, E., Maria, R.S., Daniel S., & Ornella, M. (2022). Service Innovation in the

Restaurant Sector During COVID-19: Digital Technologies to Reduce Customers'

Risk Perception. The TQM Journal, 34(7), 134-164.

Bin, L., YunYing, Z., Tingting, Z., & Nan, H. (2021). Transcending the COVID-19 crisis:

Business Resilience and Innovation of the Restaurant Industry in China. Journal of

Hospitality and Tourism Management, 49, 44-53.

Dimas, N, D., & Yuanita, H. (2023). Quality Improvement to Enhance Customer Satisfaction Using Lean Six Sigma (Case Study: XYZ Restaurant). International Journal of Current Science Research and Review, 6(2), 1448-1459.

Erwin, R. Andreas, D., Philipp, H., & Dominik, T, M. (2015). Lean Hospitality - Application

of Lean Management Methods in the Hotel Sector. 48th CIRP Conference on

Manufacturing Systems - CIRP CMS 2015, 24 - 26 June 2015, Italy, 614-619.

Indrawati, S., Azzam, A., Adrianto, E., Miranda, S., Prabaswari, A., D. (2020). Lean Concept

Development in Fast Food Industry Using Integration of Six Sigma and TRIZ Method. Materials Science and Engineering, Volume 722, 3rd International

Conference on Engineering Technology for Sustainable Development (ICET4SD), 23–24 October 2019, Yogyakarta, Indonesia.

International Monetary Fund. (2021, June 25). World Economic Outlook: Managing

Divergent Recoveries. Retrieved , From:

https://www.imf.org/en/Publications/WEO/Issues/2021/03/23/world-economic

outlook-april-2021.

Jantawong, P., & Thunyachairat, A. (2023). Applying Lean Technique in Logistics Activities for Hotel Businesses in New Normal Era. Journal of Logistics and Supply Chain College, 9(1), 47-65.

Kritchawat, J., Euamporn, S., Chandej, C., & Srochinee, S. (2022). The Impact of The

Corona Virus Epidemic 2019 On Restaurant Business in Thonburi District,

Bangkok. Journal of MCU Social Development, 7(2), 212-225. (in Thai).

Museums of NSM. (2023,October 1). New Normal. Retrieved from

https://www.nsm.or.th/nsm/th/node/5730 (in Thai).

Robert, S, K., Venkatta, K, M., & Keely, C. (2010). Lean Restaurants: Improving the Dining

Experience. Journal of Higher Education Theory and Practice, 17(7), 67-79.

Rungjirachooporn, J. (2010). Modern Organization and Management. Bangkok: Department

of State Dhurakit Business School. (in Thai).

Tortorella, G., Narayanamurthy, G., Godinho Filho, M., Portioli Staudacher, A. & Mac

Cawley, A.F. (2021). Pandemic's effect on the relationship between lean

implementation and service performance. Journal of Service Theory and Practice, 31(2), 203-224.

United Nations. (2021, June 25). World Economic Situation and Prospects. Retrieved From:

https://www.un.org/development/desa/dpad/publication/world-economic-situation-and-prospects-july-2021-briefing-no-151/.

Zhou, A. (2021). Impact of COVID-19 Infection Threat on Chinese Consumer’s Ding

Behaviors in Restaurant after Work Resumption. Open Journal of Social Sciences, 9(1), 198-211.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.